- 1. Definícia pojmov
- 2. Uzatvorenie zmluvy
- 3. Platobné podmienky
- 4. Dodacie podmienky
- 5. Odstúpenie od zmluvy
- 6. Záručná doba a reklamačný poriadok
- 7. Zodpovednosť za obsah webových stránok
- 8. ARS
- 9. Záverečné ustanovenia
1. Definícia pojmov
Predávajúci: osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok;
Spotrebiteľ: Je fyzická osoba, ktorá kupuje alebo objednáva tovar, službu pre svoju osobnú potrebu, alebo potrebu príslušníkov domácnosti (je teda koncovým užívateľom) alebo právnická osoba objednávajúca/ kupujúca tovar alebo službu pre výkon svojej obchodnej činnosti.
Uzatvorenie zmluvy: Objednávka vyhotovená predajcom predstavuje návrh na uzatvorenie zmluvy. Samotná zmluva je uzatvorená momentom podpisu a potvrdenia predávajúceho s objednávky (resp. zmluvy o dielo, zmluvy o úprave alebo oprave veci a podobne) a vyplateniu dohodnutej zálohy. Zároveň musí dôjsť k dohode o predmete plnenia a spôsobe určenia ceny diela. Od tohto momentu medzi zmluvnými stranami vznikajú vzájomné
Uzatvorenie zmluvy cez E-shop:
1. Spotrebiteľ si objednáva Tovar u Predávajúceho cez E-shop umiestnený pod doménou sedacka.sk
2.Popis toho-ktorého Tovaru, jeho vlastnosti, jeho cena sú uvedené v E-shope pri tom-ktorom Tovare.
3. Nákup Tovaru v E-shope nie je podmienený registráciou v E-shope
4. Spotrebiteľ objednáva Tovar u Predávajúceho prostredníctvom E-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto E-shope.
5. Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ pri tom-ktorom Tovare sa objednaný Tovar automaticky pridá do nákupného košíka toho-ktorého Spotrebiteľa. Nákupný košík daného Spotrebiteľa je tomuto Spotrebiteľovi kedykoľvek počas vytvárania Objednávky k dispozícii na nahliadnutie.
6. V náhľade nákupného košíka si Spotrebiteľ zároveň zvolí spôsob dopravy Tovaru podľa možností, ktoré ponúka Predávajúci.
7. K cenám za jednotlivé Tovary, DPH a pod. sa pripočíta aj cena za Dopravné podľa zvoleného druhu dopravy, ak Predávajúci umožňuje dopraviť Tovar viacerými spôsobmi.
8. Objednávku Spotrebiteľ dokončí stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“. Predtým je Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Potvrdzujem, že som sa oboznámil/a so Všeobecnými obchodnými podmienkami E-shopu sedacka.sk 6) vyžaduje, aby spotrebiteľ vyhlásil, že bol: – riadne poučený o strate práva na odstúpenie po poskytnutí služby, – riadne poučený o strate práva na odstúpenie.
9. Odoslaním Objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ Spotrebiteľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil/bol Predávajúcim informovaný aj o: vlastnostiach Tovaru,celkovej Cene, ktorú je Spotrebiteľ povinný Predávajúcemu uhradiť.
10. Po vytvorení Objednávky bude táto Objednávka zaregistrovaná v systéme E-shopu, ktorý automaticky zašle na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, ktorútento uviedol pri registrácii, nasledovné:potvrdenie Objednávky s informáciami o Objednávke7),ďalšie informácie k objednávke a vystaveniu predfaktúry
11. Doručením automatického potvrdenia o prijatí Objednávky podľa bodu 11 tohto článku VOP sa zmluva o kúpe Tovaru nepovažuje za uzavretú.
12. Doručením predfaktúry vystavenej pre Objednávky podľa bodu 11 tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi Spotrebiteľovi sa zmluva o kúpe Tovaru považuje za uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v Objednávke špecifikovaného Tovaru za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok, ktoré sú obsiahnuté v dokumentoch podľa bodu 11 tohto článku VOP.
práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené zmluvou a týmito obchodnými podmienkami. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej zmluvy;
Predmet zmluvy: Predmetom je vopred známa vec, tovar, alebo služba ponúkaná Predávajúcim Kupujúcemu
Všetky objednávky predstavujúce zmluvy o dielo, zmluvy o oprave alebo úprave veci, ktoré boli riadne uzavreté medzi predávajúcim a kupujúcim sú považované za záväzné.
2. Uzatvorenie zmluvy
Zmluvný vzťah medzi oboma účastníkmi vzniká riadnym vyplnením objednávky, pozostávajúcej z osobných údajov, mena, priezviska, mailového a telefonického spojenia ako aj fakturačnej a dodacej adresy. Ďalšou časťou sú informácie o tovare/službe, presného určenia tovaru/služby, rozmerov, zvoleného poťahu ako aj presných technických špecifikácií. Uskutočnením a potvrdením objednávky kupujúci resp. Objednávateľ potvrdzuje že sa oboznámil so všeobecnými obchodnými podmienkami spoločnosti. Ďalej potvrdzuje že je oboznámený s povinnosťou platby za tovar alebo službu, ktorú si objednáva.
3. Platobné podmienky
Za poskytovanie tovaru alebo služieb je kupujúci/objednávateľ povinný uhradiť cenu stanovenú v objednávke alebo uvedenú v cenníku platnom v čase uskutočnenia objednávky. Kúpna cena je vrátane DPH. Cena je vždy vyčíslená v objednávke na základe platného cenníku spoločnosti Milénium Šípoš sedacie súpravy s.r.o.
Výška zálohy za objednaný tovar/službu je minimálne 50% .V prípade potreby si objednávateľ môže dohodnúť vyššiu zálohu.Záloha sa uhrádza buď na mieste a to v hotovosti alebo prevodom na účet predávajúceho.V prípade prevodu, objednávateľ obdrží zálohovú faktúru. Na základe jej úhrady sa objednaný tovar posúva ďalej do výroby.
Predávajúci súčasne s oznámením vyrobenia Tovaru a oznámením jeho pripravenosti k odberu vyzve Kupujúceho na zaplatenie kúpnej ceny Tovaru (resp. kúpnej ceny zníženej o zaplatenú zálohu). Tovar alebo službu je možné uhradiť prevodom na základe vystavenej faktúry alebo v hotovosti pri preberaní diela. Tovar je možné prevziať až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
Objednávateľ sa zaväzuje tovar /dielo prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu diela riadne a včas. Objednávateľ sa stáva vlastníkom zhotovenej veci až úplným zaplatením ceny diela/služby. Zhotoviteľ si vyhradzuje zádržné právo pokým mu nebude vyplatená celá cena diela. Nezaplatenie zvyšku kúpnej ceny sa bez ďalšieho považuje za porušenie zmluvy zo strany kupujúceho a zakladá právo predávajúceho odmietnuť bez akýchkoľvek sankcií dodanie tovaru kupujúcemu až do preukázateľného zaplatenia kúpnej ceny. Do úplného zaplatenia kúpnej ceny kupujúcim nie je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru.
4. Dodacie podmienky
Dodacia lehota je vždy uvedená v objednávke. Konkrétny termín dodania tovaru bude vždy upresnený telefonicky, minimálne však 2 dni vopred. V prípade neočakávaného meškania zo strany predávajúceho je možné termín dodania predĺžiť avšak objednávateľ/kupujúci musí byť o tomto kroku v dostatočnom predstihu oboznámený.
Tovar sa považuje za prevzatý okamihom dodania všetkých súčastí predmetnej veci objednávateľovi alebo jemu poverených osôb. Ako preberací protokol v tomto prípade slúži faktúra vždy dodaná s tovarom.
Predávajúci nemusí splniť termín dodávky, ak nastala dodatočná nemožnosť plnenia na základe prekážky neodvrátiteľnej, nepredvídateľnej a nezávislej na vôli Predávajúceho, a to ak: dodávateľ materiálu či komponentov bez predošlého oznámenia zastavil výrobu, alebo v prípade živelných udalostí a tiež udalosti vedúcej k poškodeniu tovaru počas zabezpečenej prepravy od výrobcu k Predávajúcemu. O okolnostiach brániacich dodávke objednaného tovaru je Predávajúci povinný Kupujúceho bezodkladne informovať a spoločne dohodnúť nový termín dodania. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. Ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Pri prevzatí predmetu diela je Objednávateľ povinný vždy starostlivo skontrolovať tovar. Zhotoviteľ poskytne Zákazníkovi primeraný čas na kontrolu. Následne pristúpia bezodkladne k podpisu protokolu o prevzatí veci – dodacieho listu. V prípade, že zákazník zistí vadu dodanej veci, zapíše ju do zápisu o prevzatí diela. Následne dôjde k dohode o riešení reklamácie. Drobné vady, ktoré sami o sebe nebránia riadnemu užívaniu diela nie sú dôvodom na odmietnutie prevzatia diela. Na neskôr uplatnené reklamácie sa vzťahuje časť o reklamácii.
Samotné dodanie tovaru realizuje zväčša Predávajúci. Odborný personál spoločnosti tovar privezie, vynesie na požadované miesto a zloží do finálnej podoby. Termín dodania tovaru je vopred dohodnutý na konkrétny deň a približný čas. Pre vyťaženosť rozvozu a dopravnú situáciu nieje možné vopred dohodnúť konkrétnu hodinu príchodu. Zákazník preto dostane časové rozmedzie v ktorom musí byť súčinný.
Šofér kontaktuje zákazníka vždy minimálne hodinu pred príchodom. Zákazník si tovar môže prevziať aj sám a to vždy na vopred určenej predajni spoločnosti Milénium. O pripravenosti tovaru na prebratie je vždy oboznámený vopred.
V prípade ak dodávateľ upozorní 14 dní pred uplynutím dodacej lehoty zákazníka na zmenu termínu dodania tovaru, vzniká zákazníkovi právo na zľavu 1% a to v prípade omeškania 14 dní, 2% po uplynutí 28 dní a 5 % v prípade presiahnutia 5 a viac týždňov.
5. Odstúpenie od zmluvy
Záloha uhrádzaná pri objednaní tovaru je vrátna pokiaľ predávajúci/zhotoviteľ neurobil kroky vedúce k splneniu objednávky alebo do uplynutia 7 dní od podpisu objednávky. V prípade ak bola dohodnutá doba dodania kratšia ako je tá aktuálna, sa objednávateľ vzdáva nároku na vrátenie zálohy aj pred uplynutím 7 dní. Pokiaľ si zákazník kupuje sedaciu súpravu, ktorá je ihneď k odberu, teda vystavený tovar, je záloha vrátna 2 pracovné dni od objednania.
V prípade ak si kupujúci objednáva nový tovar podľa osobitných požiadaviek, nemá právo na vrátenie tovaru.
Predávajúci/zhotoviteľ má právo odstúpiť od zmluvy a to aj bez udania dôvodu. Urobiť tak môže kedykoľvek počas výroby diela. Zhotoviteľ je oprávnený kedykoľvek požiadať objednávateľa o dodatočné potvrdenie objednávky a to do doby, než obdrží od objednávateľa potvrdenie objednávky, je oprávnený pozdržať práce na diele.
Zákazník je informovaný o tom že farba materiálu ktorý si vybral na svoj objednaný produkt sa môže líšiť svojím odtieťom. Mareriály a farby uvedené na web stránke spoločnosti, alebo vzorky zaslané mailom sa môžu na každom technickom zariadaní zobrazovať inak. Predávajúci má teda právo odmietnuť reklamáciu založenú na tomto podnete.Toto platí aj v prípade, že si objednávateľ vybral farbu a prevedenie osobne, nakoľko farba vzorkovníku môže vyvolávať iný dojem ako farba celého celku na diele.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Je potrebné brať na zreteľ že každý produkt kde je možnosť voľby osobitného prevedenia, ako napríklad rozmer, druh poťahu , farba poťahu či typ tovaru je považovaný za : predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek zákazníka, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného zákazníka. Do 14 dní je možné odstúpiť od zmluvy len pri produktoch kde nie je možnosť osobitného prevedenia. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom momentom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného Tovaru.
2.Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatňuje nasledovne:
a) písomne na adrese sídla Predávajúceho uvedenej vyššie
b) e-mailom na adrese info@sedacka.sk
6. Záručná doba a reklamačný poriadok
Spoločnosť Milénium Šípoš sedacie súpravy s. r. o. poskytuje na svoj tovar štandartnú záručnú dobu 24 mesiacov. Tá začína plynúť prevzatím tovaru, ale na kostru sedacej súpravy 48 mesiacov. Tá začína plynúť prevzatím tovaru.
Zákazník má nárok na uplatnenie reklamácie v prípade ak tovar využíval na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Zjavné vady treba neodkladne reklamovať vyplnením Reklamačného listu podľa pokynov na webovej stránke spoločnosti Milénium Šípoš sedacie súpravy s.r.o., info@milenium.sk, prípadne v sídle predávajúceho (na predajni, kde bol tovar zakúpený), predložením dokladu o zakúpení a zaplatení tovaru (§ 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, ďalej len ZOS). V prípade reklamácie tovaru vystaví predávajúci Reklamačný list v 2 vyhotoveniach ( 1 x pre kupujúceho, 1 x pre reklamačné oddelenie). . Osoba poverená spoločnosťou na riešenie reklamácií ďalej rieši so zákazníkom priebeh reklamácie, termín obhliadky až do vyriešenia celej veci.Ak má dielo vadu, ktorú je možno odstrániť, má objednávateľ právo na bezplatnú nápravu do pôvodného stavu a to v lehote max 30 dní od obhliadky veci.Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
- Tovar bol poškodený prepravou kupujúcim.
- Tovar bol mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou alebo zlým skladovaním po prevzatí.
- Tovar bol umiestnený vo vlhkom alebo prašnom prostredí.
- Tovar bol zašpinený alebo neodborne vyčistený.
- Tovar bol poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie.
- Tovar bol znehodnotený nevhodným zaťažením.
- Tovar bol umiestnený v blízkosti tepelného zdroja, čím došlo k jeho poškodeniu.
- Tovar bol poškodený domácimi zvieratami.
- Tovar bol vystavený slnečnému žiareniu, čím došlo k farebným zmenám.
- Kupujúci odstránil textíliu na závesnom kovaní.
- Kupujúci poškodil polohovacie a výsuvné mechanizmy nesprávnym zaobchádzaním (napr. sedením na podrúčku vo vyklopenom stave), čo spôsobilo deformáciu.
- odchýlka menšia ako 5% rozmeru na každom komponente nepovažuje za vadu tovaru. Všetky rozmery uvedené v akýchkoľvek .
Pre odstránenie pochybností sa za vadu tovaru nepovažuje:
- Mierne odlišný tvar a forma opierok na sedacej súprave z kože v porovnaní s vystaveným výrobkom v predajni.
- Prítomnosť „jaziev“ na koži, čo je prirodzená vlastnosť tohto materiálu.
- Krčenie materiálu alebo zmena tvaru a formy pri polohovateľných podrúčkach a opierkach sedacej súpravy, keďže materiál si vyžaduje určitú vôľu. Na zaoblených a zakrivených častiach môžu vzniknúť záhyby, spôsobené rozdielnou hrúbkou a kvalitou poťahového materiálu, čo je typické pre tenšie a pružnejšie materiály.
- Farebné odchýlky na poťahovom materiáli alebo štepovaní, ktoré sa môžu vyskytnúť pri doobjednaní ďalších častí sedacej súpravy.
- Vŕzganie kovového rozkladacieho mechanizmu spôsobené trením kovových plôch o seba, čo je bežná vlastnosť kovových materiálov.
- Rozdielne odtiene moreného dreva, ktoré sú spôsobené štruktúrou dreva.
- Mierne vŕzganie sedacej súpravy spôsobené uvoľnením závesných plechov, ktoré je možné odstrániť rozpojením súpravy a jemným doštelovaním závesných plôch. Neodstraňujte látku na závesných plochách, ktorá zabraňuje vŕzganiu.
- Vlnenie do 1,5 cm na poťahových materiáloch ako je látka a do 2,5 cm pri koži po vyhladení rukou, čo je typické pre väčšie plochy.
7. Zodpovednosť za obsah webových stránok
Webová stránka www.sedacka.sk , ktorej doména patrí spoločnosti Milenium Šípoš sedacie súpravy s.r.o. svoj obsah pravideľne aktualizuje bez predchádzajúceho upozornenia. Zákazník si preto vždy pri výbere sedacej súpravy musí preveriť jeho dostupnosť ako aj aktuálnu cenu. Predávajúci nezodpovedá za chyby v obsahu alebo zobrazenia web stránky.
8. ARS
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na jakub@sipos.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z. z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z.Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len VOP ) sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnych zmlúv uzatvorených medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Kupujúci resp. objednávateľ berie na vedomie a súhlasí, že práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami sa okrem týchto všeobecných obchodných podmienok riadia príslušnými právnymi predpismi SR. Vo veciach, ktoré nemožno riešiť týmito obchodnými podmienkami, sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
9. Záverečné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej len VOP ) sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnych zmlúv uzatvorených medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
Kupujúci resp. objednávateľ berie na vedomie a súhlasí, že práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami sa okrem týchto všeobecných obchodných podmienok riadia príslušnými právnymi predpismi SR. Vo veciach, ktoré nemožno riešiť týmito obchodnými podmienkami, sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Tieto VOP nadobudli platnosť 22.11.2021 a stávajú sa obsahom všetkých kúpnych zmlúv (objednávok), ktoré boli uzatvorené po nadobudnutí platnosti týchto VOP.